Częśc I Wstęp.
Proboszczowie z okolic Couizy posiadali wiedzę, która dotyczyła ukrytego, wyjątkowo tajemniczego miejsca. Informację, jak do tego miejsca trafić, rozproszyli w różnych swoich dziełach. Zawarli w nich, przekazy pisane, rysowane i rzeźbione.
W efekcie tych prac powstał stosunkowo prosty plan, jednak ukryty w wielu informacjach. Dopiero po odszyfrowaniu wszystkich informacji, można nałożyć schemat złożony z 17 punktów na plan geodezyjny i wówczas powstanie mapa, wskazująca wejście do podziemnego labiryntu. który tak pieczołowicie został wykonany przez l’abbe Boudeta w okolicy .Rennes les Bains.
Idea planu posiadała dwa historyczne klucze.
Pierwszy historyczny klucz, biorąc pod uwagę czas jego wykonania, to płaskorzeźba wykuta na skale. Na pierwszy rzut oka wygląda ona jakby miała tysiące lat, najprawdopodobniej odkrył ją l’abbe Boudet w czasie swoich częstych wędrówek po górach otaczających Rennes les Bains.
Wizerunek tej płaskorzeźby, odnosi się do walki mitycznego jeźdźca na boskim rumaku, który w trakcie tej walki, pokonał lub może pokonać demona, albo diabła. Widoczne są cztery kopyta obok charakterystycznej głowy i ręki z pazurami. Jest to lewa ręka i znajduje się ponad głową a wokół cztery kopyta. Ogólny wygląd płaskorzeźby i terenu sprawia wrażenie, jakby ten jeździec chciał zdobyć bramę do tajemniczego miejsca i w tym celu musi pokonać zło, które opanowało ważne dla tego jeźdźca miejsce.
Z licznych informacji wynika, że to zło jeszcze nie zostało pokonane. Do opinii publicznej docierają informacje o wielu przykrych a często tragicznych przypadkach, jakie spotykają ludzi lub ich rodziny, którzy próbują rozwikłać tajemnicę ukrytego miejsca. My również wiedzieliśmy o tym zagrożeniu i na pewno nie zasypywaliśmy gruszek w popiele.
Najbardziej jaskrawym przypadkiem działania tajemniczej siły, która doprowadza nieostrożnych poszukiwaczy i badaczy do tragicznego finału, był przypadek samego l’abbe Sauniere. Zdawałoby się, że człowiek, który odkrywa takie tajemnice może również do woli korzystać z ich dobrodziejstwa, jednak okazało się, że nie.
W tamtym czasie, z pośród ludzi bezpośrednio zaangażowanych w odkrywanie tajemnic, starości dożył tylko l’abbe Boudet z Rennes les Bains. On jeden jak wynika z historycznych informacji dożył starości, ale jego ostatnie lata życia to czas ubóstwa. Nie chciał korzystać ze skarbów w taki sposób, jak czynił to l’abbe Sauniere z Rennes le Chateau. L’abbe Sauniere widocznie przekroczył umiar i umarł w sile wieku, w bardzo tajemniczych okolicznościach.
Różne źródła historyczne podają, że po całej serii kolejnych inwestycji i lokowaniu funduszy na zagranicznych kontach bankowych, postanowił wykonać epokowe dzieło. Poczynił już kroki w kierunku wykonania olbrzymiej inwestycji w postaci „nowego Jeruzalem”. Środki, które posiadał ocenił prawdopodobnie jako niewystarczające na zrealizowanie tak dużej inwestycji. Te, które pozyskał od tego czasu, wyczerpały istniejące i dostępne dla niego źródła. Prawdopodobnie postanowił sięgnąć po skarby zastrzeżone, może myślał, że jest do korzystania z tych środków uprawniony?
W czasie swojego życia zgłębił wiele tajemnic, również takie, które dotyczyły działania człowieka na planie duchowym. Nie można jednoznacznie stwierdzić, czy był zorientowany w kwestii zagrożenia, jakie wynikało z sięgania po skarby przeznaczone dla "Syjonu” przez nieuprawnioną do tego osobę, lub związek ludzi. Możliwe, że nie był świadom skali zagrożenia, bo prawdopodobnie podjął się czynności duchowych, które miały na celu „pokonanie bariery dostępu” do dalszej części tajemnic. Jeżeli tak uczynił a wskazuje na to zamówienie przez niego trumny, to próbę tę przypłacił życiem.
W kolejnych latach jeszcze wielu ludzi, którzy starali się rozwikłać tę tajemnicę, poniosło śmierć w niewyjaśnionych okolicznościach. I mimo usilnych starań, setek a może nawet tysięcy ludzi, tajemnica do dzisiejszego dnia nie została rozwiązana.
Dziwne przypadki spotkały wielu innych poszukiwaczy skarbów w tej okolicy pomijając księdza Sauniere można do tej listy dodać:
- Przyjaciel B.Sauniera- proboszcz Parafii w Counstanssa Antoine Gelis dnia 1 listopada 1897r.został brutalnie zamordowany. Nigdy nie odnaleziono mordercy. Zwłoki zamordowanego były ułożone w dziwnej pozycji rytualnej ze skrzyżowanymi rękoma, na kartce był napis : "Viva Angelina" Na grobie zmarłego umieszczono krzyż i różę.
Foto. Pokoju zmarłego
- 1953- Była służąca B.Sauniera – Marie Denarnaud miała powierzyć tajemnicę swemu przyjacielowi Noelowi Corbu, sekret ten jak mawiała miał uczynić Corbu potężnym i bogatym człowiekiem; nagle dostała wylew który odebrał jej mowę w krótkim czasie po tym zmarła zabierając tajemnicę do grobu.
- Właściciel posiadłości zakupionych po B.Saunierze – Noel Corbu, spędził 15 lat na poszukiwaniach skarbu. W maju 1968r. pochwalił się swoim znajomym, że „wie już coś” co kiedyś odkrył Sauniere. Kilka dni później zginął w dziwnych okolicznościach w wypadku samochodowym pod Fanjeaux,sprawcy wypadku nigdy nie odnaleziono.
- W latach 70. -XX wieku inżynier Cholet z Paryża odkrył Monfort-Lamaury kilka dokumentów historycznych należących niegdyś do Hrabiego Simona de Monforts.
Materiały zawierały opis Kościoła Magdaleny w Rennes le Chateau wraz z podaniem szczegółów dotyczących ukrycia różnych skrytek na terenie Kościoła.
Inżynier uzyskał pozwolenie na prace poszukiwawcze. Odnalazł skrytki, które jednak okazały się puste. Cholet miał sprawdzić jeszcze kilka miejsc, gdy nagle wydarzyło się coś nieoczekiwanego, ktoś zawiesił bardzo ciężką belkę nad wejściowe drzwi do Kościoła, po otwarciu drzwi belka spadła tuż obok Choleta.
Inżynier odebrał to jak atak na jego życie. Po czym zrezygnował z poszukiwań i opuścił Rennes le Chateau.
- Henri Buthion kupił posiadłości ziemskie po B.Saunierze od Noela Corbu.
Rozpoczął prace poszukiwawcze w rejonie Rennes le Chateau. W kwietniu 1960r ktoś strzelając z broni automatycznej podziurawił jego samochód zaparkowany prze Willą Bethania w RLC. Auto spłonęło doszczętnie.
Odebrano to jako ostrzeżenie aby obcy nie podejmowali akcji poszukiwawczych w tych okolicach.
W 1999r.Buthion i jego żona zostali zastrzeleni z broni automatycznej w Rennes w Bretanii.
W 1980r utworzono Assciotiation Terre de Rhedae. W ramach Towarzystwa powołano uzbrojone patrolowe grupy do ochrony terenu.znakiem Towarzystwa jest Ster.
Problem z odnalezieniem ukrytego miejsca leżał w tym, że ludzie nie mogli zgłębić istoty rzeczy. Przyczyny jakichś nieznanych wpływów, myśli swoje w trakcie badań, kierowali na nieistotne szczegóły. Dowodem na taki stan rzecz jest interpretacja manuskryptów, które l’abbe Sauniere znalazł w kościele w rennes le Chateau. Prosty i jasny przekaz tych dokumentów, jest pomijany a rozpisywane są nieistotne szczegóły. Dzieje się tak, mimo, że l’abbe Sauniere pozostawia wiele wskazówek, które precyzują istnienie głównego przekazu.
W efekcie niezrozumienia przekazów pozostawionych przez l’abbe Sauniere i l’abbe Boudeta, w całej sprawie powstał niewyobrażalny chaos informacyjny. Skutkuje on do takiego stopnia, że wręcz przyjęła się teza, która wyklucza fizyczne istnienie tajemniczego, ukrytego miejsca. W zamian ta kulturowa teza, oferuje inne w odniesieniu duchowe wyjaśnienie całej sprawy.
Jednak sprawa duchowego klimatu nie wyjaśnia istnienia fizycznych artefaktów i rzeczywistych przypadków jakie spotykają ludzi.
Nasza wieloletnia droga działania w tej sprawie, pozwoliła na odkrycie bardzo istotnych szczegółów. Są fizycznie istniejące miejsca i pozostawione tam informacje, które zgadzają się z przekazem manuskryptów. Rzeczy jasne i proste, widoczne jak na dłoni i małe acz istotne szczegóły, których nikt do tej pory nie określił jako istotne. A to właśnie one, są spójne ze wskazaniem na informacje zaszyfrowane w tekście manuskryptów.
Wracając do tematu płaskorzeźb dotyczących walki boskiego jeźdźca, ten artefakt posłużył do wykonania postaci diabła, którą można obejrzeć w Rennes le Chateau. Lewa ręka figury diabła jest identyczna z tą, która została tysiące lat temu wyrzeźbiona na skale. Duże podobieństwo wykazuje również głowa rzeźby. Sama rzeźba postaci diabła, ulokowana w kościele w Rennes le Chateau, miałaby znikome znaczenie dla planu, gdyby nie istniał fotel diabła w lesie w okolicy Rennes les Bains. To on lokalizuje wokół siebie, cały teatr zdarzeń.
Drugi historyczny klucz, to znalezione w kościele w Rennes le Chateau, przez l’abbe Sauniere zaszyfrowane dokumenty. Forma i sposób ułożenia tekstu manuskryptów, skrywa podstawowy klucz do tego jak należy odnieść się do miejsca ustawienia fotela. On, bowiem jest osią na planie, który po nałożeniu schematu z siedemnastoma punktami wskaże miejsce. Te siedemnaście punktów to tajemnica ukryta w niebieskich jabłkach i dotyczy boskiego jeźdźca.
Nadszedł czas by odkryć wszystkie karty tajemnicy Rennes les Bains.
Jest ich dwanaście, tak jak dwanaście skrytek wokół Rennes les Bains. Każda posiada własny temat i własne zaszyfrowane informacje. Wszystkie razem tworzą zbiór wielkiej tajemnicy obu Rennes. Już od wielu lat, koło tajemnicy kręci się wokół tego tematu i jak dotąd nikt nie otwarł żadnej z dwunastu skrytek.
XII TAJEMNIC
RENNES LES BAINS------------RENNES LE CHATEAU
DWANAŚCIE SKRYTEK, A RACZEJ, DWANAŚCIE UKRYTYCH INFORMACJ
L’ABBE SAUNIERE, L’ABBE BOUDET, L’ABBE GELIS, L’ABBE BIGOU
Rozwiązanie 12 tajemnic utworzy plan i mapę do „pokoju 681“, za którym jest ukryte (według różnych przekazów) miejsce olbrzymich skarbów, lub mityczna świątynia, albo grób Chrystusa, ewentualnie jakaś inna tajemnica.
Tajemnica I
Le Diable
Ta postać tworzy zbiór podstawowych zagadek, są one ukryte w jego wizerunku i w odniesieniu do fotelu diabła stojącego w kasztanowym lesie, w Rennes les Bains
Foto. Figura Asmodeusza w Rennes le Chateau.
Tajemnica II
Boski Koń
Wskazany w treści sentencji, jeździec na boskim koniu, jest przywołany do roli tajemniczej postaci w tym szczególnym teatrze zdarzeń.
“PAR LA CROIX ET CE CHWAL DE DIEU J ACHEVE CE DEMON DE GARDIEN A MIDI POMMES BLUES”
„NA KRZYZ i BOZEGO KONIA ZNISZCZE TEGO DEMONA STRÓZA W POŁUDNIE . NIEBIESKIE JABŁKA”
Foto. Boski Koń
Tajemnica III
Niebieskie jabłka
Bardzo chytrze ukryta informacja, duże zainteresowanie świetlnym spektaklem, który mówi zupełnie, co innego.
Foto. Błękitne Jabłka.
Tajemnica IV
Centrum ciała i ducha tego teatru, fantastyczny pomysł reżysera.
Foto. Fauteuil du Diable w Rennes les Bains.
Tajemnica V
Źródło Magdaleny
To tu rodzi się moc i droga.
Foto. Source de Madeleine
Tajemnica VI
Symbole w piśmie
Z manuskryptów na skały.
Foto.Znak fotel Diabła
Co gdzie jest i dlaczego w tym miejscu?
Tajemnica VII
Symbole w grafice
Foto. Pergaminy odnalezione przez Sauniere.
Foto. Znak na Fotelu Diabła.
Tajemnica VIII
Czerwony Wąż – Plantarda
Tajemnica IX
Pomiary l’abbe Boudeta i jego brata geodety.
Foto. Mapka geodezyjna Boudet.
Tajemnica XI
© Andrzej i Magdalena StruscyPowyzszy tekst jest tekstem autorskim.
Kopiowanie, rozpowszechnianie tylko za zgodą autora tekstu oraz podaniem linku do orginalnej strony autorów.
Fotografie wykorzystane w artykule: zbiory własne, angels-B.Hammot, zbiory A.Ferral
Foto. Celtigue
Boski mierniczy.
Tajemnica X
Rysunki i opisy l’abbe Sauniere
Chyba sam nie wiedział, jak olbrzymią ilość informacji przekazał, również z nich korzystał.
Foto. Et In Arcadia Ego.
Tajemnica XI
Symbol czterech aniołów i sentencje
PRZEZ TEN ZNAK POKONASZ GO
Foto. Angels.
Co ważniejsze, pięć, czy trzy?
Tajemnica XII
Pokój 681
Brama na literę „A”
“BERGERE PAS DE TENTATION QUE POUSSIN TENIERS GARDEN LA CLEF PAX DCLXXXI”
„PASTERKA ZADNYCH POKUS NIECH POUSSIN TENIERS STRZEGA KLUCZA, POKÓJ W ROKU 681”
I jeszcze jedna tajemnica, jaką informację skrywa treść tej sentencji?
„DAGOBERT II ROI ET SION EST CE TRESOR ET IL EST LA MORT - DO DAGOBERTA II KRÓLA I DO SIONU NALEŻY TEN SKARB I ON JEST MARTWY
Lub----- DO DAGOBERTA II KRÓLA I DO SIONU NALEŻY TEN SKARB A ON JEST ŚMIERCIĄ.”© Andrzej i Magdalena Struscy
Kopiowanie, rozpowszechnianie tylko za zgodą autora tekstu oraz podaniem linku do orginalnej strony autorów.
Fotografie wykorzystane w artykule: zbiory własne, angels-B.Hammot, zbiory A.Ferral
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz